måndag 8 oktober 2018

Hur långt kommer man på reservtanken

Så min (smått fåniga fråga) är helt enkelt, hur länge i förväg visar egentligen. Det kan ju vara av vitalt intresse när man är fattig, snål och långt ute på småvägar. Hur mycket bensin finns kvar när lampan börjar lysa? Hur långt räcker reservtanken på en V40? Moderna bilar har ju en mätare som på kilometern berättar hur långt du har kvar att köra innan tanken tar slut.


Undrar hur mycket bränsle det finns kvar i tanken när bensinlampan börjar lysa?

Bilfrågan: Kan man få spansk premie? Tänkte höra om det är nån som vet hur långt man köra. Jag tankar alltid senast när den kommer in på röda. Men skulle aldrig falla mig in att köra soppatorsk.


Bensinstopp eller soppa-torsk, visst är det så himla onödigt i tätorter och när man ser bilar få det på typ Essingeleden och orsaka jätteköer ja då . Har aldrig kommit längre än 14mil från full tank till lampan tänds, hur jag än försöker. Kotten har jag inte testat men skulle gissa på ca mil. CX5innan reservtanken måste kopplas in, vilket inte är . Så här långt kommer du för 1kronor bensin.

I listan här intill kan du se vilka bilar du ska välja om du är mån om att spara på . Volvo har seglat upp och plockat fyra platser på topp 10-listan, men det . Ett enkelt sätt att kolla det på är att köra tills man når ner till reserven . Det känns lite lite om man tänkte ha den att köra till jobbet med. Någon som har pejl på hur långt man kommer på reserven . Tycker egentligen att varningen kommer in för tidigt, då bilen bara drar runt halvlitern per mil. Provade en gång att försöka se hur länge reserven räckte. Det intressant är väl ändå hur långt man kommer när den börjar lysa!


Jag tänkte dra igång en tråd där man får berätta hur många kilometer du kommer på en tank. Skriv gärna vilken scooter du har och hur. De fakta du skriver gör inte att man kan säga hur törstig bilen är. Har inte haft min 9-SC 0T XWD (manuell) så länge och inte givit mig tid att.


Men hur är det med det där egentligen - är det skadligt eller inte att köra helt . Men generellt så är det Watt per timme man talar om och för att räkna ut hur. Man kan skifta mellan motortemperatur,klocka o. Om tanken rummer liter så borde man komma över 1mil i alla fall. Kolla hur långt du kommer innan det är dags att tanka, just . Ungefär hur mycket kan man spraya med denna klarlack?


Detta var såklart också kopplat till full och halv tank – och nu är man kanske nere på reservtanken.

Har kort erfarenhet av dieselbilar och. Min gissning är att det kommer var runt liter. Med en modern dieselbil kan man lätt köra över hundra mil på en tank. Det generella med en elbil är att man som förare planerar i förväg. BMW ihar dock en egen reservtank i bilen.


När jag byter batteri om år kommer det batteriet ladda minst dubbelt så mycket till mycket lägre kostnad. Ett trefasuttag klarar alltid att ladda batteriet fullt på en natt oavsett hur långt du har kört. En lite fråga bara, när lampan för låg bränsle nivå tänds hur mycket. Bränsleförbrukning volvo 9ltt, samt reservtanken ? Här kan vi också publicera en lista på bilarna som kommer längst på en tank. Så på grund av yrkesskada har jag installerat en l. Jag vet inte hur tanken ser ut på Fiat men jag kan ju berätta vad som hände.


Om en elbils räckvidd är tillräcklig eller inte beror naturligtvis helt på hur man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg