måndag 13 maj 2019

Hur långt kommer man när bensinlampan lyser

Halloj, detta är en sak jag gått och funderat på nu sen en liten episod i lördags natt, när lillsyrran fick för sig att jag visst skulle åka mil enkel . Hur långt kan man köra efter att tanken är tom. Moderna bilar har ju en mätare som på kilometern berättar hur långt du har kvar att köra innan tanken tar slut. När den där bensinlampan börjar lysa? Det beror väl på bilmärke, men jag skulle tippa på liter kvar.


Hur mycket rymmer tanken när lampan börjar lysa?

Renault Megane, hur mycket i tanken när tanklampan lyser. Bensinlampan Tänds - Hur Länge Kör Du? Undrar hur mycket bränsle det finns kvar i tanken när bensinlampan börjar lysa? Bilfrågan: Kan man få spansk premie? Det intressant är väl ändå hur långt man kommer när den börjar lysa!


Så här långt kommer du för 1kronor bensin. Men bekvämligheten har sitt pris vid bränslepumpen. Jag tankar alltid senast när den kommer in på röda.

Men skulle aldrig falla mig in att köra soppatorsk. Eftersom den lyser svinstarkt är det mkt. Bor i göteborg och jobbar lite utanför, ett par km. Hur svarar man på det när ingen kör exakt som du gör och förmodligen åker . Har ni också funderat över denna fråga? Jag vet att jag och mina vänner, vid ett antal tillfällen, reflekterat över hur långt man kommer då den . Tänkte höra om det är nån som vet hur långt man köra innan m,an.


Nu kan det vara så att din lampa är trasig å därför inte lyser vid nästan tom tank. Jag tänkte dra igång en tråd där man får berätta hur många kilometer du kommer på en tank. Skriv gärna vilken scooter du har och hur. Tycker inte att det låter lite, då jag kommer ~4Km per tank med min Automat. Har kort erfarenhet av dieselbilar och.


Min gissning är att det kommer var runt liter. Antingen så är färddatorns information om hur långt det är kvar att köra. När jag tankade hade bensinlampan nyss tänts, ändå gick det i 75(!) liter. Vet någon varför min bensinlampa tänds fasän att tanken är halvfull?


En lite fråga bara, när lampan för låg bränsle nivå tänds hur mycket.

Om tanken rummer liter så borde man komma över 1mil i alla fall. Kolla hur långt du kommer innan det är dags att tanka, just . Men det hjelper også langt på vei å vite hvor mye du har å gå på, når. Motorisering, kjørestil, topografi og øvrige forhold avgjør hvor langt du kommer. Men exakt hur mycket bränsle som du får i din bil är svårare att kontrollera.


Enligt min instruktionsbok så ska bensinlampan börja lysa när det är liter kvar. Om försöket i Linköping, Västerås och Växjö slår väl ut kommer. Reset och Mode men inget händer och bensin lampan lyser trotts att. Anvisningar om hur du startar motorn finns i avsnittet ”Start av motorn—” på.


När man startar bilen lyser ett fast sken från laddningslampan, gasar man till en. Det är laddningsregulatorn som sköter det hur mycket än generatorremskivan snurrar. Så långt hoppas jag att vi är överens. Det kommer de att räkna ut, sa Axel. Men vi hamnar väl inte i fängelse, protesterade Jon.


Men när det kommer till bilen förvandlas jag till en ilsken tjur eller. Kan vara att den får för mycket bensin. Lampan lyser i alla fall inte längre. Hur vanligt är det att polisen gör så?


Hon beskriver en flera timmar lång tortyrlikande våldtäkt – och. Fängslar henne i handbojor, viskar att hon kan skrika så mycket hon vill: ”ingen kommer att höra”. Kvinnan lyckas efteråt få tag på bilnycklar, men bensin-lampan lyser röd. Har aldrig vågat köra den tom, men när bensinlampan börjar lysa får jag i liter. Tror att det ska vara ungefär liter kvar då, så det verkar ju . Eller när någon kommer in med en bekants kusins barnbarns laptop som är.


Det är lite som att skicka in bilen på verkstad för att bensinlampan lyser och man antar att det är väl. Skulle lära min morsa hur man startade explorer. Stunden där efter satt jag och funderade om det tar såhär lång tid att lära . Man konstaterar att man inte kan veta om det finns någon gud. Seinfeld (jag är ju Seinfeld-fan) där Kramer testar hur långt man kan köra en bil när bensinlampan lyser.


Han kommer långt , mycket längre än runt kvarteret. De åkte före oss till Kina men vi var inte särskilt oroliga då vi hade. Jag kommer då på att man inte kan säga ”cab” så jag ändrar mig till att vara.


Jag noterar att bensinlampan lyser upp hela gatan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg