fredag 12 maj 2017

Hur mycket bensin kvar när lampan lyser

Det beror väl på bilmärke, men jag skulle tippa på liter kvar. Hur mycket rymmer tanken när lampan börjar lysa ? Hur många liter finns kvar i tanken. Renault Megane, hur mycket i tanken när tanklampan lyser.


Undrar hur mycket bränsle det finns kvar i tanken när bensinlampan börjar. Så min (smått fåniga fråga) är helt enkelt, hur länge i förväg visar egentligen.

Hur mkt bensin är det kvar när lampan lyser? Det är ungefär vad jag brukar ha kvar när lampan har börjat lysa på min. Moderna bilar har ju en mätare som på kilometern berättar hur långt du har kvar att köra innan tanken tar slut. Jag undrar hur mycket det är kvar i tanken när bensinlampan tänds?


OM bensin lampan blir att lysa så . När min tänds säger SID att jag har 1km kvar till tom tank ungefär, Tankar jag. Men min e-SIDvisar ju väldigt exakt hur mycket bränsle som . Detta med hur mycket som går i tanken är lurigt.

Har inget med hur mycket det finns kvar sen lampan börja lysa men . Däremot så inte bränslemätaren linjer, den sjunker mycket snabbare under den. Rymmer tanken mindre än liter, eller visar mätaren mindre än vad som är kvar i tanken? Vad jag förstår tänds lampan ovanligt tidigt. Jag minns inte exakt hur mycket bensin jag tankade totalt, men det kan mycket väl . Blir nog å köra med tänd lampa å räkna kilometrarna i stället. Den kan du ha å lysa ner i tanken me å kolla hur mycke det e kvar.


Vet ej hur det går till o kalibrera mitt problem gick på garantin. Kan vara mycket soppa kvar när färddatorn börjar pipa att det är slut. Jag har en Toyota bensin Rav-och hade innan det en Avensis.


Det är drygt att behöva tanka hela tiden även om man har soppa kvar i tanken. LINKÖPING På pumpen kan du ser hur många liter bensin som du tankat, och priset. Men exakt hur mycket bränsle som du får i din bil är svårare att kontrollera. När lampan började lysa åkte jag kilometer och stannade vid en mack. Tjena, undrar om någon vet hur mycket bensin det finns kvar när.


Om du skall prova hur mycket det rymmer rekomenderas att du har en reservdunk i bilen. Bilen säger till att körstäckan är begränsad när det är liter kvar. Lampan som indikerar brist på bensin lyser med fast sken.

Har aldrig vågat köra den tom, men när bensinlampan börjar lysa får jag. Tror att det ska vara ungefär liter kvar då, så det verkar ju stämma, . Det kan vara bra för verkstaden att veta att hur bilen påverkas och under vilka förhållanden lampan tänds. Oavsett ifall bilen går sämre eller inte så kan det . Det intressant är väl ändå hur långt man kommer när den börjar lysa ! Det viktiga är hur mycket bensin bilen drar per mil. Brukar stå på tillverkarens hemsida hur mycket reserven . Olika från bil till bil men på våra bilar tänds lampan när körsträckan är resp 1km. När dte står så brukar det iaf vara mil kvar och då har tanklampan lyst i nån mil innan.


Min mätare var längst ner på det strecket men lampan lös ändå inte. Har för mig att jag läste i instruktionsboken att den ska lysa vid 6-8liter kvar. Om ABS- lampan tänds så är något fel på de låsningsfria bromsarna.


Om bensinlampan tänds så är det inte så mycket bensin kvar i tanken, oftast mellan. Vi säger för enkelhetens skulle att bilen drar liter milen (vilket är mycket ). Skulle något av de mindre alternativen vara rätt . Alltså började den lysa redan vid liter kvar , hur nu det är möjligt. Skiljer det då mycket så kanske man kan dra slutsatsen att mätaren felar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg