tisdag 3 juli 2018

Silverlera panduro

Till min glädje såg jag en länk om silverlera och jag tänker definitivt ta o. Skrattande Får se om någon här kanske jobbar i silverlera och kan berätta. Vad som är så kul med silverlera är att man kan sitta hemma vid köksbordet och . Mina smycken - Silverlera (3) Mitt pyssel (46) . Enligt mig ett välkommet tillskott och konkurrent till panduro.

Silverlera består av finmalda silverpartiklar som är blandat med vatten och ett . När jag var inne på panduro i mellandagarna, kunde jag helt enkelt inte. När du tillverkar smycken kan du arbeta med en rad olika material som silverlera , glas . Idag har jag dessutom varit på rolig smyckeskurs och lärt mig använda silverlera. Kan användas som ett litet hyllplan i alla ugnar.


För bränning och torkning av silverlera. Sedan avslutade jag ett gäng projekt i silverlera jag har haft .

ArtClay är en tillverkare av silverlera , som användas för att göra smycken i ren silver. Panduro där jag stansade in namnet. Jag tänkte ge mig på silverlera ( någon gång i framtiden när jag har tid). Sök i bloggen på silverlera respektive metallera (de olika orden ger träff på olika inlägg) så hittar du dem. Knepet är silverlera gjort på silverpulver och något annat som gör det formbart.


Har gjort en par saker till i silverlera , synd bara att jag inte har tålamod till att polera. Jag undrar om du vet var man kan utbilda sig till kursledare i silverlera ? Bara att följa receptet och vänta timmar. Olja värmeljus och rör innan gjutning. Ta några varv tejp på värmeljuset för att göra hålet ngt större. Tips och instruktioner hur man kan göra en ring i silverlera.


Borr för stensättning och håltagning i silversmycken och silverlera. Den här gången provade jag silverlera. Slöjd-detaljer Sweden – WEBBSHOP – Skara.


Samarbetspartners Deco Art Akrylfärger.

Finns det något intresse att ha pyssel träffar med :smyckestillverkning av silverlera ? Denise Design - egendesignade smycken, kläder och konstverk. Böcker: Ebba Brahe, Röd täckmantel, Silverlera och Medeltidens ABC. Hitta denna broshyr på panduro när vi var där sist.


Mitt nästa projekt är dock silver lera. Vi håller även på med decoupage, silverlera och glasfusing Är du intresserad av att lära dig. Visa sofrostat glas film mönster Rutnät tilläggsisolera yttervägg utifrån. Visa sokänner igen mig på engelska Rutnät för mycket luft i hydropress. Går även använda till Art Clay silverlera.


Bruks- anvisning Mikrovågsugn - Electrolux. Silverdetaljer och övrigt för att arbeta med silverlera och tillverka smycken. Idag tog jag äntligen fram min silverlera. Filed in polymer clay, Silverlera.


Jag använder mig av färdig tvålmassa från panduro , rengjorda . ArtClay spruta är silverlera fylld i en spruta för att dekorera smycken. Har faktiskt hållt på lite med silverlera och tänkte göra ett . Silverlera , silversmide, Argentiumsilver, bronslera, guldlera kombinerat med . Man använder korklera eller papperslera från panduro och gjuter av sitt . Vi har även silvertrå silverplåt och verktyg för silversmide samt ArtClay silverlera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg